Lëtzebuergeschcours zu Stroossen, mam Zil: den Niveau B1, Niveau 5, Moienasbl, 30 Stonnen

Léift / Léiwe(n) (dir wësst ween ech mengen)

Den 246,

E bësse méi wéi en Drëttel vun eisen 30 Stonnen zesumme sinn elo schonn eriwwer. Ech war ganz zefridde mat iech an e bësse gestresst mat der Technik. Mee elo schéngt jo alles ze klappen. Mir haten an dësen éischte 4 Moienter zesummen Zäit eis e bësse kennenzeléieren a virun allem Lëtzebuergesch ze schwätzen. Bravo, dir hutt iech vill Méi ginn (et war och vläit einfach) mateneen ze schwätzen. Dir hutt gutt opgepasst a waart bal all ëmmer do.

Jidderee vun iech huet seng Talenter an dréit sou dozou bäi, eis Zäit zesummen eng Freed ze maachen. Mat iech mécht et (bis elo) Spaass ze schaffen.
Ech wier frou wann dir Zäit hätt, elo de Weekend e puer Zeilen ze schreiwen, wat dir iech nach wënscht fir de Rescht vun eiser Zäit zesummen. Dir kënnt och gär e klenge Résumé maache vun deem wat dir geléiert hutt a wat iech gutt gefall huet. "Appreciative Inquiry" ass eng Approche, déi Wäert op de Mënsch leet. Amplaz ze kucken, wou d’Feeler sinn, a wat net geet, ass dës Approche intresséiert, wat fonktionéiert, wat gutt klappt, an dorop op ze bauen.
E puer vun äre Witzer ware flott, an ech wäert déi a mengem Handbuch integréieren (https://jmnau.wordpress.com/2012/07/12/2012-padagogescht-didaktescht-handbuch-fir-dletzebuergescht/)

An hei sinn e puer Saachen, déi mir am Cours gemaach hunn:

246, Lëtzebuergeschcours mat Moien asbl: Eng Bréck fir eis Sprooch

30 Stonne mam Jean-Marie Nau, vum 1-16te Juli 2013, vum 9-12, vu Méindes bis Donneschdes, am Porheem op der Märtyrerplaz zu Stroossen

De Communiqué vum Erwuessebildungsministère (SFA)

Compétences visées par le cours

comprendre les points essentiels quand un langage clair et standard est utilisé et s’il s’agit de choses familières dans le travail, à l’école, dans les loisirs etc. ; se débrouiller dans la plupart des situationsquotidiennes; produire un discours simple et cohérent sur des sujets familiers et dans ses domaines d’intérêt; raconter un événement, une expérience ou un rêve, décrire un espoir ou un but et exposer brièvement des raisons ou explications pour un projet ou une idée (en partie)

Compétences

Expression orale : – peut raconter des événements au passé de manière plus approfondie (enfance, vacances, souvenirs)
– peut participer à des conversations sur des sujets d’actualité

– peut échanger des points de vue personnels, exprimer son accord ou son désaccord
– peut exprimer ses sentiments et réagir aux sentiments exprimés par d’autres

– peut s’exprimer en utilisant des formules de politesse plus élaborées

Compréhension orale : – peut comprendre des récits courts sur des sujets familiers
– peut comprendre des questions sur des thèmes précis (médecin, administration, banque)
– peut comprendre l’essentiel ou les points principaux de journaux radio ou télévisés
Expression écrite : – peut rédiger des récits et des lettres en utilisant des phrases complexes (= avec des propositions subordonnées introduites par well, datt, ob…)
– peut demander des renseignements par courrier électronique, par fax et par courrier traditionnel (location, offre d’emploi)
Compréhension écrite : – peut comprendre des petits textes littéraires simples
– peut comprendre des textes sur des sujets d’actualité ou familiers (critique de films et pièces de théâtre, lettres, brochures d’information)

Méthodes d’évaluation: – jeux de rôle, interviews, dialogues en classe, questionnaires QCM, – rédaction de textes

Éischte Cours, Méindeg, 1.7.2013

1. Wat ass ären Numm? 2. Wou wunnt dir? 3. Vu wou kommt dir elo? 4. Vu wou kommt dir? 5. Schafft dir? 6. Firwat léiert dir Lëtzebuergesch? 7. Beschreift är Famill? 8. Eng gutt Erënnerung 9. Schwätzt iwwer eng rezent Aktualitéit 10. Héierverständnes Ech war de Weekend zu Paräis. Um Wee fir zréck hat den Auto Problemer. Zu Reims huet et ugefaang. De Bierg erop ass den Auto net méi séier gefuer. De Gaspedal huet net méi fonktionéiert. Zu Esch huet meng Fra hiren Auto op der Aarbecht um Parking. Ech hunn der Garage telefonéiert. Si hu gesot ech sollt heem fueren, an dann telefonéieren. Um Wee fir heem war den Auto nees tipp topp. Doheem hunn ech ugeruff an de Mechaniker ass um 10 Auer komm. 11. Wat gesitt dir? 12. Wat maacht dir de Mëtteg? Fir muer: 10x Vokabelen, fém a Pluriel, 1 Minutt fräi schwätzen

Fir iwwermuer: är Aarbecht beschreiwen

Expressiounen: Ech kucken zur Fënster eraus. Ass et dir net ze waarm an dëser Liedersjackett? Mir ass et kal. Dir sollt wa méiglech mat (zur) Zäit kommen. Wou ass et wichteg mat Zäit do ze sinn?

Spill: Ech gesinn eppes wat mam Buschtaf … ufänkt. Ech denken un eppes, wat ass et? D’Léift.

Virdrun, virun: Den Auto steet virun der Dier. Ech schaffe gär mat iech.

Wat ass Image Consulting?

Fir muer: Witzer, Humor aus ärer Kultur. Mäi pädagogescht Handbuch: jmnauwordpress

Zweete Cours, Dënschdeg, 2.7.2013

Drëtte Cours, Mëttwoch, 3.7.2013

Äisbriecher: Wann dir kéint an engem Zirkus schaffen, wéi eng Aarbecht wéilt dir maachen? Firwat? Wat ass an ärem Liewe wichteg? Schreift op en Ziedel eng flott Aarbecht déi dir hat. Geheit den Ziedel an eng Këscht. Wa jiddereen dat gemaach huet, huelt en Ziedel a probéiert erauszefannen, wien et ass. Weist eis Fotoe vun iech.

Méiglech Aktivitéiten: Maache mir zesummen e Brunch de leschten Dag? Wéi fuere mir eventuell weider nom Cours? Gi mir an de Stater Geschichtsmusé fir d’Visite: Shop, shop?

Véierte Cours, Donneschdeg, 4.7.2013

A klenge Gruppen: zielt, wat mir alles an der Klass gemaach hunn. Dann, an der grousser Grupp, zielt zesummen, wéi vill verschidde Saachen an der Klass gemaach goufen. 15 Minutten.

Mir setzen eis an de Krees an üben d’Vergaangenheet: D’Fatima huet gebotzt, de Paul huet gespillt, asw. 15 Minutten

Spill: Am Krees: Wann dir Kanner hutt, changéiert, oder wiesselt är Plaz. 15 Minutten.

De Radio lauschteren: änneren, gleeft een, gefrot, ugespaant, ëm d’Liewe komm, schwätzt vun engem, si goufe verhaft, agesat (asetzen), annoncéiert, ze nennen, reviséiert gëtt, Suerge gemaach, fënnt.

z.B: ech versuergen d’Kanner, ech këmmere mech ëm d’Kanner,

goufen d’Adresse fotografiert, décidéieren, dréint (dréinen), läit bei 5 Prozent,

gëtt vun … bis, ass,

D’Wieder, gemellt, gëtt et méi sonneg, d’Temperature klammen,

Traffic: nach ëmmer, amgaang ze schaffen, geet zréck, opgepasst, sichen,

Rout wäiss blo, de Fändel, 4te Juli an Amerika.

Laachen ass gesond!
https://jmnau.wordpress.com/
http://moienasbl.wordpress.com/

Am Gaart vun dengem Häerz, planz nëmmen d’Rous vun der Léift – Bahá’u’lláh

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s